مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری ششمین دوره از انتخابات شورای هیئات مذهبی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام مهدی فوقی گفت: شورای هیئات مذهبی از جمله تشکل‌های میانی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است،  این شورا با هدف ایفای نقش واسط میان نهاد‌های حاکمیتی، دولتی، حوزوی و دانشگاهی با عموم مردم جامعه ایجاد شده است.

 اعضای  شورای هیئات مذهبی بر اساس فرایند خاص انتخابات از بین مدیران هیئات مذهبی در سه رده شهرستانی، استانی و کشوری انتخاب می‌شوند.

به گفته او در استان اصفهان بیش از بیش از پنج هزار هیئات مذهبی واجد شرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات هستند، ابراز داشت: مدیران هیئات مذهبی یا نماینده تام الاختیار آن‌ها با در دست داشتن مجوز هیئت در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ روز جمعه ۳۰ اردیبهشت حاضر واز بین داوطلبان نماینده‌های اصلح و توانمند را انتخاب می‌کنند.

 تعداد نفرات اصلی در شورا‌های هیئات مذهبی در شهرستان‌های اصفهان و کاشان ۹ نفر، در شهرستان‌های خمینی شهر، نجف آباد و لنجان هفت نفر و در سایر شهرستان‌ها پنج نفر است، شورا‌های منتخب در هر شهرستان از بین خود رئیس، نایب رئیس و دبیر را به عنوان هیئت رئیسه انتخاب می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: بیش از ۱۵۰ نفر از پرسنل و کارکنان شاغل در ادارات تبلیغات اسلامی استان اصفهان در روز جمعه تحت عنوان هیئت اجرایی و نظارت این انتخابات را برگزار خواهند کرد،  بیش از پنج هزار تعرفه چاپ و تعداد ۴۱۰ نفر به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کرده که ۱۷۵ نفر از آن‌ها به عنوان اعضای اصلی انتخاب و تحت عنوان شورای هیئات مذهبی در ۳۱ نقطه از استان فعالیت خواهند کرد.

 از جمله شرایط داوطلبی در این دوره از انتخابات داشتن مدرک تحصیلی لیسانس در مرکز استان و دیپلم در سایر شهرستان‌ها، عضویت در هیئت امنای هیئات مذهبی با سه سال سابقه فعالیت، حداقل سن ۲۵ و حداکثر سن ۶۵ سال است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.